Hyvä paimen

by - huhtikuuta 23, 2020


Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

Muistanko aina, kenen laumaan kuulun? Maailmassa on monia laumoja, eksynkö vääriin laumoihin? Kun pysyn omassa laumassani, niin huomaanko edes, että minulta ei mitään puutu?


Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.

Muistanko, että vaikeuksien jälkeen on aina tullut uutta voimaa? Muistanko vai unohdanko? Millainen olen, näenkö, että Herra on aina ollut lähelläni vaikeuksissakin ja varsinkin silloin? Olenko epäillyt usein Hänen läsnäoloaan, kun on ollut vaikeaa?


Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.

Olenko pysähtynyt miettimään, miten sieluni on virkistynyt kaikkina aikoina uudestaan ja uudestaan? Miten olen tullut kulkeneeksi juuri sitä tietä mitä olen kulkenut? Muistanko kiittää Häntä elämästäni ja johdatuksesta?

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

Kun olen eksynyt elämäni aikana pimeisiin hetkiin, synkkiin ajatuksiin, ilkeisiin sanoihin, omaan pahuuteeni, riitoihin, väärille poluille, niin muistanko, että Herra minun Jumalani on aina johdattanut minut sieltä pois? Muistanko kun kaikki on taas alkanut näyttää ja tuntua paremmalta? Muistanko, kun katson taakseni mennyttä elämääni, kuinka Sinä Jumalani johdatit minua ja suojelit kädelläsi?

Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.

Olenko unohtanut kiittää Sinua Herra Jumalani siitä, että olet suojellut minua niiltä asioilta ja ihmisiltä, jotka eivät ole olleet minulle hyväksi? Olenko ollenkaan tajunnut, että olet antanut monen vaaran mennä ohitseni ja Sinä Herra olet pitänyt minusta huolen?

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Herra auta minua luottamaan siihen, että Sinä olet uskollinen ja pidät minusta huolen, vaikka minä olen heikko ja häilyväinen. Herra auta minua luottamaan siihen, että Sinun rakkautesi ja hyvyytesi ympäröi minut todellakin!

Leena Martikkala

Kiinnostavia aiheita

0 kommenttia